Gala / Concert

Concert inaugural - Gustavo Dudamel

Palais Garnier — 22 September 2021

Gala — Concert

Concert inaugural - Gustavo Dudamel

22 Sep. 2021

  • 2h00 with 1 intermission
  • Palais Garnier
  • Black tie - long dress

Carmen (Prélude, Habanera, "La fleur que tu m'avais jetée", Chœur de l'acte IV " Les voici, voici la quadrille...")

Carmen (Prélude, Habanera, « La fleur que tu m'avais jetée », Choeur d’ouverture de l’acte IV)

  • Conductor

    Gustavo Dudamel; Ching-Lien Wu

  • Music

    Georges Bizet

Ainadamar (“Mariana, tus ojos”)

Ainadamar (First Image: II. “Mariana, tus ojos”)

  • Conductor

    Gustavo Dudamel; Ching-Lien Wu

  • Music

    Osvaldo Golijov

La Vida breve (Danse du deuxième tableau)

La vida breve (extrait)

  • Conductor

    Gustavo Dudamel; Ching-Lien Wu

  • Music

    Manuel De Falla

Peter Grimes (Sea Interlude n° 4 "The Storm")

  • Conductor

    Gustavo Dudamel; Ching-Lien Wu

  • Music

    Benjamin Britten

Doctor Atomic (Acte I, “Batter my heart”)

Doctor Atomic (Act I, scène 3 “Batter my heart”)

  • Conductor

    Gustavo Dudamel; Ching-Lien Wu

  • Music

    John Adams

Lohengrin (Acte I, Prélude)

  • Conductor

    Gustavo Dudamel; Ching-Lien Wu

  • Music

    Richard Wagner

Le Chevalier à la rose (Acte III, trio et duo final)

Le Chevalier à la rose (Acte III, trio et duo finals)

  • Conductor

    Gustavo Dudamel; Ching-Lien Wu

  • Music

    Richard Strauss

Falstaff (Scène finale, "Alto là ! - Chi va là")

Falstaff (Acte III, scène finale à partir de “Alto là ! - Chi va là !)

  • Conductor

    Gustavo Dudamel; Ching-Lien Wu

  • Music

    Giuseppe Verdi

This inaugural concert features an anthology of opera excerpts, inviting us to rediscover great arias, duets, ensembles and musical interludes from a rich and eclectic repertoire in a truly exceptional performance. From Georges Bizet’s Carmen to John Adams’ Doctor Atomic, from Richard Wagner’s Lohengrin to Osvaldo Golijov’s Ainadamar, from Richard Strauss’ Der Rosenkavalier to Giuseppe Verdi’s Falstaff, from Manuel De Falla’s La Vida breve to Benjamin Britten’s Peter Grimes, Gustavo Dudamel conducts the Orchestra, Chorus, Academy’s artists and guest performers. A true musical celebration for the first edition of this exceptional concert.

Orchestre et Choeurs de l’Opéra national de Paris avec la participation de la Maîtrise des Hauts-de-Seine / Choeur d’enfants de l’Opéra national de Paris et les artistes en résidence à l’Académie.

Carmen (Prélude, Habanera, "La fleur que tu m'avais jetée", Chœur de l'acte IV " Les voici, voici la quadrille...")

Carmen (Prélude, Habanera, « La fleur que tu m'avais jetée », Choeur d’ouverture de l’acte IV)

  • Carmen

    Clémentine Margaine

  • Don José

    Matthew Polenzani

Ainadamar (“Mariana, tus ojos”)

Ainadamar (First Image: II. “Mariana, tus ojos”)

  • Mezzo-soprano

    Ekaterina Gubanova

  • Marie-Andrée Bouchard-Lesieur

La Vida breve (Danse du deuxième tableau)

La vida breve (extrait)

Peter Grimes (Sea Interlude n° 4 "The Storm")

Doctor Atomic (Acte I, “Batter my heart”)

Doctor Atomic (Act I, scène 3 “Batter my heart”)

  • Baryton-basse

    Gerald Finley

Lohengrin (Acte I, Prélude)

Le Chevalier à la rose (Acte III, trio et duo final)

Le Chevalier à la rose (Acte III, trio et duo finals)

  • Soprano

    Jacquelyn Wagner

  • Sabine Devieilhe

  • Mezzo-soprano

    Ekaterina Gubanova

Falstaff (Scène finale, "Alto là ! - Chi va là")

Falstaff (Acte III, scène finale à partir de “Alto là ! - Chi va là !)

  • Falstaff

    Gerald Finley

  • Alice

    Jacquelyn Wagner

  • Nanetta

    Sabine Devieilhe

  • Meg

    Marie-Andrée Bouchard-Lesieur

  • Quickly

    Clémentine Margaine

  • Fenton

    Matthew Polenzani

  • Bardolfo

    Tobias Westman

  • Dr. Cajus

    Kiup Lee

  • Ford

    Timothée Varon

  • Pistola

    Aaron Pendleton

  • 19:30

    First part

  • 20:20

    Intermission cocktail

  • 20:50

    Second part

  • 21:25

    End of the performance

  • 22:00

    Souper (sur réservation)

Concert inaugural

5 images

WITH THE SUPPORT OF

  • Montre de l'Opéra National de Paris

  • Le Cercle Lully